zaterdag 3 december 2011


Zondag 4 december
2e Advent: 
De Heer komt nabij
Thema: Effen de weg
Joh. 1: 23  Maak recht de weg van de Heer…
 Er zijn wat lichtpaarse rozen en bloemen toegevoegd, we gaan langzaam naar het Licht van DE Liefde toe, de Heer komt nabij

gister zijn de buuf en ik naar de Ganzerik geweest, naar het quiltcafé. We hadden er al eens een blok gemaakt, een rode, en deze past ook in de serie.
we hebben een keer gemist, maar dat blok hebben we dus wel gekregen en maken we thuis. (bowtie/vlinderdas blok)
Maar nu zat ik te stunten met punten, oftewel ik kreeg de hoekjes tot nu toe nog niet naar de zin en heb het halverwege weer uitgehaald. Maar eens even goed bekijken wat ik nu niet goed heb gedaan.
Eigenlijk heb ik nog nooit een sampler gedaan ( ik ben "gewoon" met een groot quilt begonnen) Alhoewel ik dat ook niet helemaal juist vertel; ik maakte twee berenquiltjes, een voor een vriendin en een voor een schoonzusje. En die beertjes lagen allemaal onder verschillende dekbedjes. dus dat was op zich al een soort sampler. het idee kwam uit een oude Arieadne, maar later heb ik het boek van Karin Pieterse gekocht en bleek dat zij het patroon had ontworpen. (raar dat ik zo vaak "achterste voren" werk;) jammer dat ik toen nog geen digitale foto's kon maken. dus er zijn wel een paar foto's, van maar waar... Maar ik denk dat mijn schoonzusje hem nog wel heeft.
maar mijn vriendin heeft em echt gebruikt en hij was erg verwassen de laatste keer dat ik het quiltje zag.
Maar u dus met een sampler bezig, maar eigenlijk vind ik de blokken wel heel groot. (helemaal als je ook nog thuis aan de DJ werkt.) Maar het is wel gezellig met elkaar kletsende aan de blokjes te werken. 
het vlindertje is nog niet op mijn andere blokje, dus daar wil ik vandaag ook nog wel mee aan de gang. (al moet er ook nog wat was gedraaid en gedroogd worden.)


 fijn weekend/ noflik wykein

2 opmerkingen:

  1. hoi Anneke, kom ook effe buurten bij jou :p
    mooie blog heb je
    knuffs Vero

    BeantwoordenVerwijderen
  2. út is mar goed dat ik myn lêsbril op ha, hast de letterkes wat lytser makke of leit dat oan my?
    Succes mei dyn grutte blok ;-))

    BeantwoordenVerwijderen