dinsdag 9 februari 2016

goed materiaal ;

soms zit je te prutsen omdat scharen niet meer lekker knippen of snijmesjes niet meer fijn door je stofjes snijden...
 dan wordt het wel eens tijd voor actie..
Was ik laatst bij Miranda waar ik vertelde dat mijn mesjes in mijn mijn kleine rolsnijmesje bot was, zei ze dat ze deze wel in haar webshop had... deze mee genomen en in mijn mes gezet... wat een stuk prettiger werken...Maar ehhh Miranda, zitten er nu een of twee mesjes in dit pakje... ben er niet echt goed achter. lijkt dat er twee in zitten maar ik kan maar eentje vinden...
Miranda voor mij checken ... blijkt dat het er wel twee zijn, maar dat ze misschien aan elkaar geplakt zitten... ja en waarachtig, ik blijk ook twee mesjes te hebben :)  ( ja zegt hubby, dat komt met de stanley mesjes ook wel voor)
 *U* wist ik dus niet, maar nu wel...
maar nu ik toch aan het klungelen was, ik las dat als je in alu folie knipte met een botte schaar , dat ie dan weer scherper werd...
heb het steeds niet aangedurfd , zonde als ie straks helemaal niet meer goed knipt...
maar vanmorgen de "stoute"schoenen aan getrokken  en ja , het knipt een stuk pretttiger... :) #blij.
dus het blokje wat vanmiddag mee gaat naar de bee is er klaar voor... en ik ook.
 
noflike dei/ fijne dag

8 opmerkingen:

  1. Ik dacht al wat hoe ik toch steeds een zoevend geluid.Maar nou weet ik het dat was jij die zo soepel door de stoffen heen snijd en knipt. Blij dat alles weer prettig werkt.
    Gr.Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja goed materiaal is het halve werk, dat werkt wel zo prettig. Zit je blokje al in elkaar ? Vast wel.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee nog niet, te veel gezellig gekletst op de bee ;) dus zometeen nog maar even aan de slag.

      Verwijderen
  3. Ja hoor, een waarheid als een koe. Het werkt zoveel prettiger. Dat wordt weer een leuk blokje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blokje klaar???? Goed idee van die schaar. Het mijn quiltje gelat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig! Handige tip, ga het ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat werkt, die aluminium tip, het is even eng, maar het werkt. Het werkt ook bij je rolmesje, je hebt nu echte olfa's gekocht, dat is goed staal dat slijpbaar is, dus al je lieverd zelf zijn messen slijpt kan hij je mesjes ook een langer leven geven.

    BeantwoordenVerwijderen