vrijdag 25 maart 2011

even een bakkie

Gisteravond had ik em af, maar het was al laat en had geen zin meer op om hem te plaatsen.... maar mijn tweede blokje is af.
Dus ik heb er even een bakje koffie bij genomen, want het foto laden kan soms erg lang duren... maar ik heb het kopje nog niet eens leeg of daar zijn mijn plaatjes al opgeladen... nou hier zijn ze dan al , samen. Wel zo gezellig lijkt me. 


E3 en F2
Wat de kleuren betreft ben ik er nog niet helemaal uit en wat de rood betreft, het blijft een linke kleur, ik weet het. bij het nat maken van mijn blokje gaf het al wat af. maar ik heb het blokje toch zo gelaten. "Myn Mantsje'  vond het nog al een langdurig project (en dat is het ook) en zei "dan zal het nog wel 4 jaar duren voor er iets in de hal komt te hangen" En ja dat denk ik ook wel maar het gaat een project worden wat er tussendoor komt met zo nu en dan een paar blokjes. Maar het begin is er.
Gister ben ik naar het "breicafé"geweest en ben begonnen met een proeflapje van een mooie sjaal/omslagdoek die in een van de tijdschriften van de dames stond. Maar omdat ik nog nooit eerder iets met patronen heb gebreidt, althans niet met verschillende steken ( wel met kleuren en motieven)  heb ik maar een begin gemaakt bij het breicafé. Want daar zit de 'know how". en ik heb nu wel redelijk in de gaten hoe het patroon moet gaan worden.... nu moet ik het nog foutloos voor elkaar krijgen zodat het ook daadwerkelijk iets moois gaat worden. hahaha.

Mijn schone zus heeft haar hulp aangeboden bij een kringloop winkel en daar vond ze deze tijdschriften en of het misschien iets voor mij was....Nou Ik vind ze helemaal super. de Quiltniews waren van een periode dat ik zelf nog niet lid was, dus ook erg leuk om het door te lezen.
Vanmiddag bloemschikken en zometeen naar het zwembad. vanavond nog toneel uitvoering in het dorp...dus mijn dag is al weer redelijk vol.
fijne dag/ noflike dei

4 opmerkingen:

  1. Fjouwer ier? Ik woe die fan my mar in tsienieren plan fan meitsje..Ik doch se ek út en troch hjêr?!
    Ast de reade lapkes earst efkes út waskest, soe dat net helpe? Noflik wykein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was jij je lapjes eerst? Of gebruik je ze ongewassen?
    Ik heb al het een en ander met rood gemaakt en het heeft nooit afgegeven. Nu was ik wel alle lapjes eerst en mocht er een lapje tussenzitten dat afgeeft dan blijf ik het spoelen tot het gestopt is. Of ik zet het een tijdje in sterk azijn-water.
    Het zijn wel mooie blokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad is eerst wassen zeker een goede tip bij rode lapjes. Je blokjes worden geweldig en voor die hal heb je misschien wel iets anders dat er zo lang kan hangen....Jane heeft wel even haar tijd nodig. Leuk zo'n vondst bij de kringloopwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je 2 de blokje is ook weer erg mooi geworden...
    hopelijk blijft je wit wit..
    goed weekend...

    BeantwoordenVerwijderen