donderdag 10 september 2009

appels geplukt


Vandaag heb ik mijn appels geplukt.ze hadden nog wel even kunnen rijpen, maar de vorige jaren is het me vaak overkomen dat er takken afbraken omdat het weer zo was omsgeslagen dat de boel stuk woei.
en de wespen doen ook erg hun best om hun deel naar binnen te werken.Ik deel graag, maar het liefst met mensen;)
dus ik aan het plukken geslagen. maar het viel wel wat tegen dat de meeste appels door oorkruipers en wespen waren doorboord.dus het meeste moet snel worden verwerkt.
ik ga een mooi deel geschild en wel in de vriezer doen.de gave appels gaan in de mand in het hok, om te bewaren.
en ik ga voor een paar mensen wat bakken, gewoon omdat ik ze aardig vind en ik bakken leuk vind.en we kunnen ze zelf tovj niet allemaal op eten.
en in de vriezer is misschien een optie, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
ik heb ze dan allang weg gegeven;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten